Ekonomi

Kanada’da demiryolunun kapanması Kuzey Amerika tarım ticaretini etkileyecek

Kanada’da yük demiryolu faaliyetlerinin durma ihtimali, Kuzey Amerika’daki tarımsal tedarik zincirini sekteye uğratarak buğdaydan gübreye ve ete kadar çeşitli ürünlerin taşınmasını etkileyecek. Canadian National Railway (TSX:CNR) ve Canadian Pacific (NYSE:CP) Kansas City, son dakika işçi anlaşmalarıyla önlenmediği takdirde Perşembe günü gece yarısı başlayacak bir kapanmanın eşiğinde.

Kanada’nın yük demiryolu hizmetleri için bir ilk olacak bu duraklamanın 10.000 Kanadalı çalışanı doğrudan etkilemesi bekleniyor. Ancak, iki ülke arasındaki demiryolu hatlarının birbirine bağlı olması nedeniyle bunun etkileri ABD ekonomisini de kapsayacak.

Kuzey Amerika’daki tarım grupları toplu olarak ABD ve Kanada hükümetlerinden duruma müdahale etmelerini ve iş bırakma eylemini engellemelerini talep etti. Söz konusu gruplar, mal hacminin büyüklüğü ve mesafelerin uzunluğu nedeniyle kamyon taşımacılığının pek çok tarımsal nakliyeci için uygun bir alternatif olmadığını vurguluyor.

Demiryolu operatörleri tarafından ilan edilen lokavtlar ve Teamsters sendikası tarafından CPKC’ye yapılan grev bildirimi, ücretler, sosyal haklar ve mürettebat planlaması konusundaki anlaşmazlıklardan kaynaklanıyor. Grevin devam etmesi halinde, ABD bahar buğdayının ihracat terminallerine akışı kesintiye uğrayacak ve Kanada’nın bozkırdaki elevatör ağı 10 gün içinde depolama alanından yoksun kalabilecek.

ABD Tarım Bakanlığı (USDA), Kuzey Amerika’da bahar buğdayı, soya, mısır ve kanola mahsullerinin önemli bir kısmının henüz hasat edilmemiş olması nedeniyle olası kesintinin kritik zamanlamasının altını çizdi.

Demiryolu hizmetlerinin durması, etanol de dahil olmak üzere ABD mısır ürünlerinin Kanada’ya taşınmasını da etkileyecektir. Kanada, 2023 yılında ABD’nin etanol ihracatı için önde gelen varış noktasıydı ve bu ihracatın büyük bir kısmı demiryolu ile yapılıyordu.

Ek lojistik ve operasyonel maliyetler hesaba katılmadan, günlük kayıpların 55 milyon ila 63 milyon C$ arasında olacağı tahmin edildiğinden, gübre endüstrisi üzerindeki etkisi önemli olabilir. Bu durum özellikle yıl boyunca Kanada’dan sürekli potas ithalatına bağımlı olan ABD’li mısır çiftçileri için endişe vericidir.

Kanadalı et üreticileri de önemli kayıplar ve potansiyel israfla karşı karşıya olup, bazı işleme tesisleri haftada 3 milyon C$’a varan kayıplar öngörmektedir. Demiryolunun durmasının bir hafta içinde tesislerin kapanmasına neden olabileceği ve demiryolu hizmetlerinin yeniden başlatılmasından sonra normal faaliyetlere devam etmenin haftalar alabileceği konusunda uyarıyorlar.

Ontario Tahıl Çiftçileri, Ontario soya fasulyesinin başta Japonya olmak üzere ihracat pazarlarına sevkiyatının hasat zamanından hemen önce durdurulmasıyla ilgili endişelerini dile getirdiler. Ürün sevkiyatlarındaki gecikmeler, bekleyen gemiler için maliyetli sözleşme cezalarına ve demuraj ücretlerine yol açabilir.

Sektör uzun bir toparlanma dönemi bekliyor ve sevkiyatları yetiştirme çabalarının Temmuz ayındaki bir sonraki hasat yılına kadar uzaması bekleniyor. Haberin yayınlandığı sırada döviz kuru 1$’ın 1.3634 Kanada dolarına eşit olduğunu gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit Bağcılar escort Bayan numaraları
-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort